​​​
Podkarpacki System e-Administracji Publicznej
Zasadniczym celem Projektu Podkarpacki System e-Administracji Publicznej (PSeAP) jest udostępnienie mieszkańcom Podkarpacia wysokiej jakości usług publicznych, świadczonych drogą elektroniczną przez gminy, miasta i powiaty regionu. Realizacja tak sformułowanego celu wymagała zbudowania nowoczesnego, jednolitego w skali województwa, środowiska e-administracji, które uwzględniało jednocześnie specyficzne potrzeby lokalnych wspólnot samorządowych. Dlatego też, konsolidacji e-usług w ramach portalu regionalnego, towarzyszy decentralizacja procesu ich wytwarzania, w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego. Budowa PSeAP koncentrowała się, w związku z powyższym, na:
Przygotowaniu, w każdej jednostce samorządu terytorialnego, będącej Partnerem Projektu, nowoczesnej infrastruktury teleinformatycznej, stanowiącej podstawę świadczenia e-usług publicznych. W ramach Projektu dostarczono, między innymi:
1​58 serwerów
 
6806 komputerów
 
217 infomatów
 
1367 zestawów do składania podpisu elektronicznego
 
Wdrożeniu, niezależnie w 157 urzędach, systemu elektronicznego obiegu dokumentów, który wprowadza jednolite i przejrzyste procedury załatwiania spraw. System wspomaga pracę 6939 odpowiednio przeszkolonych użytkowników, zarządzających procesem wytwarzania e-usług dla mieszkańców Podkarpacia. Zaprojektowaniu i uruchomieniu, centralnego Systemu e-Usług Internetowych (SeUI) dla ponad 2 mln mieszkańców województwa podkarpackiego, w ramach którego udostępniono 420 usług dostępnych za pośrednictwem internetu.
157 Urzędów
 
6939 użytkowników
 
420 usług dla obywateli
 
Rezultatem opisanych powyżej prac jest uruchomienie nowoczesnej platformy teleinformatycznej, wprowadzającej nową jakość obsługi obywatela.
PSeAP oferuje mieszkańcom, przedsiębiorcom i instytucjom województwa podkarpackiego:
Scentralizowany, bezpieczny i bezpłatny dostęp do kluczowych usług świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego – sprawy, które dotychczas wymagały Twojej wizyty w urzędzie, załatwisz bez wychodzenia z domu, zwiększenie jakości i efektywności pracy administracji samorządowej – wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów i spraw, przyspiesza i upraszcza procedury w Twoim urzędzie, nowoczesną infrastrukturę informatyczną oraz forum współpracy samorządów – PSeAP stwarza warunki dla wdrażania kolejnych projektów związanych z budową społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym, zwiększenie atrakcyjności regionu dla inwestorów – szybki i prosty dostęp do decyzji administracyjnych, związanych z procesami inwestycyjnymi, jest jednym z warunków rozwoju gospodarczego.​​​​​